Parengė vertimų biuro „Ars libri“ direktorė G. Guobytė
Šiandieniniame pasaulyje, kai kasdien susiduriame su informacijos pertekliumi, darosi vis sudėtingiau išsiuntus pasiūlymą sulaukti teigiamos skaitytojo reakcijos. Todėl daugeliui kyla klausimas, kaip išsiskirti bei sudominti skaitytoją? Mes tikime, kad jūsų produktas ar paslauga turi teisę būti pasirinkti – jei bus tinkamai pateikti – tad būdami kalbos specialistais ir savo veikloje kasdien susidurdami su verslo kalba, pasidalinsime tik savo įžvalgomis, kaip tą padaryti.
Svarbiausias patarimas būtų: gerbkite kliento laiką, neperkraukite pasiūlymo įmantriais terminais ar sudėtingomis sakinio konstrukcijomis, pateikite trumpą ir lengvai suprantamą informaciją. Kadangi pagrindinis jūsų pasiūlymo tikslas – kad klientas elgtųsi taip kaip jūs norite (t. y. pirktų jūsų prekę arba pasinaudotų jūsų paslauga), pateikite pasiūlyme logiškus, įtikinančius argumentus. Taip pat pasistenkite, kad pasiūlyme pateikiama informacija skaitytoją sudomintų.
Komercinį pasiūlymą paruošti bus lengviau, jeigu laikysitės aiškios struktūros, o skaitytojui bus paprasčiau suvokti pasiūlymo turinį.
Pagrindinės komercinio pasiūlymo dalys:
Glausta bendra informacija. Kadangi pasiūlymo skaitytojas paprastai neturi daug laiko, komercinio pasiūlymo pradžioje pateikite trumpą, suprantama kalba perteiktą esmę.
Pasiūlymo dėstymas (tikslas). Jūsų pasiūlymas skirtas kliento problemai išspręsti ar palengvinti, todėl visų pirma aiškiai ir tiksliai ją aprašykite. Kitame žingsnyje argumentuokite, kaip planuojate tai įgyvendinti. Turite puikiai žinoti savo pasiūlymo privalumus ir juos tvirtai pagrįsti. Svarbu nepradėti įkyriai įkalbinėti, nes klientui bus nemalonu tokį pasiūlymą skaityti.
Kaina. Tik tada, kai tiksliai įvardijote, kodėl klientas turėtų mokėti už jūsų pasiūlymą, pateikite jo kainą. Atsižvelgiant į tai, kad 63 proc. skaitytojų pasiūlymą vertina pagal kainą, svarbu ją nurodyti aiškiai ir gerai matomoje vietoje.
Atsakingas asmuo. Rekomenduojama, kad atsakingas asmuo nurodytų savo pareigų pavadinimą, vardą ir pavardę.
Priklausomai nuo įmonės veiklos pobūdžio ar norimo pateikti informacijos išsamumo, pasiūlymo dalių gali būti ir daugiau: galima pateikti techninę produkto informaciją, paslaugos atlikimo ar produkto pristatymo laiką, įmonės organizacinės struktūros aprašymą ir t. t.
Dar vienas iš svarbesnių aspektų – kalbėkite taisyklinga kalba. Jeigu manote, kad tai jums per didelis iššūkis, pasinaudokite profesionalių redaktorių paslaugomis, jeigu pasiūlymą rašote ne savo gimtąja kalba, galbūt vertėtų kreiptis į vertėjus.
Vertimų biuro „Ars libri“ kalbos redaktoriai išskiria šias dažniausiai komerciniuose pasiūlymuose pasitaikančias klaidas:
Data
Dažnai klystama pasirinkus nelietuvišką datos formatą. Datą rašant trumpuoju būdu metus, mėnesį ir dieną skiriame brūkšneliais, pvz.: 2014-10-06. Tinkamas ilgasis datos formatas būtų šis
2014 m. spalio 14 d.
Įmonės teisinė forma
Nurodant įmonės teisinę formą rekomenduojama ją nurodyti prieš pavadinimą, pvz.: uždaroji akcinė bendrovė „Ars libri“ arba UAB „Ars libri“. Jei teisinė forma ar jos santrumpa nurodoma po pavadinimo, ją būtina išskirti kableliais, pvz.: „Ars libri“, akcinė bendrovė arba „Ars libri“, AB.
Santrumpos
Dažnai kyla klausimas, kokia raide rašomas žodžio „numeris“ santrumpa. Kanceliariniame stiliuje įprasta rašyba didžiąja raide – Nr.
Vis dar dažnai komerciniuose pasiūlymuose pasitaikanti klaida kai atsiskaitomoji sąskaita ar įmonės kodas skiriami pasvyruoju brūkšniu. Lietuvių kalboje taisyklinga skyryba turėtų būti: atsiskaitomoji sąskaita – a. s., įmonės kodas – į. k.
Lietuviškos kabutės
Taisyklingos lietuviškos kabutės atidaromos apačioje, uždaromos viršuje, t. y. 96 („…“).
Ilgasis ir trumpasis brūkšnys
Dažnai neskiriama, kada vartoti ilgąjį, o kada trumpąjį brūkšnį. Reikėtų įsidėmėti, kad jeigu nurodomas laikotarpis ar praleidžiama tarinio jungtis (žodelis „yra“), tuomet rašomas ilgasis brūkšnys (pvz., 2014–2015 m.).
Pasiūlymo kaina
Komerciniame pasiūlyme nurodant kainą litais arba eurais pirma santrumpos raidė visada didžioji, rašoma be taško pvz.: 5 Lt arba 5 Eur. Svarbu įsidėmėti, kad prie žodelio euro galūnė nepridedama. Po santrumpos taškas rašomas tik tuo atveju, kai ja baigiamas sakinys.
Kontaktai
Komercinį pasiūlymą mandagu pasirašyti. Prieš parašą galima įterpti žodį Pagarbiai. Reikėtų įsidėmėti, kad Pagarbiai rašoma didžiąją raide ir neskiriamas jokiu skyrybos ženklu.
Trumpinant įmonės kontaktus dažnai pasitaiko klaidų. Elektroninis paštas vadinamas emeilu, jį reikėtų trumpinti el. paštas arba el. p., taip pat galima dar labiau sutrumpinti: e. paštas, e. p. Kiti kontaktai turėtų būti trumpinami taip: Telefonas – Tel.; Faksas – Faks.; Mobilusis telefonas – Mob.
Venkite kalbos klaidų, nes jūsų komercinis pasiūlymas atrodys nepatikimas. Atminkite, kad taisyklinga kalba – tai jūsų įmonės įvaizdžio dalis.
Plačiau > Publikuota: www.15min.lt