Parengė vertimų biuro „Ars libri“ redaktorė G. Savkaitė
Sutarti su verslo partneriais užsienyje paprasčiau, jei verslininkai gali bendrauti vietos kalba. Renkantis, kurią kalbą mokytis, reikėtų atsižvelgti, į kokią rinką orientuojamasi. Vertėtų atkreipti dėmesį į tai, kad anksčiau anglų kalbos mokėjimas buvo vertinamas kaip pranašumas, o šiuolaikiniame pasaulyje gebėti kalbėti angliškai yra būtinybė.
Taigi, kurias kalbas vertėtų išmokti verslininkui, planuojančiam sukti verslo vairą į užsienio rinkas. Mandarinų kalba. Kinija sparčiai žengia į pasaulio rinką, o jos ekonomika – antra pagal dydį. Nors šioje valstybėje gyvena per milijardą žmonių, daugelio tarptautine laikoma anglų kalba šneka palyginti nedidelė jų dalis – mažiau nei 10 mln. Kinijos įtaka auga tiek Afrikoje, tiek Amerikoje ar Europoje. Šiai šaliai trūksta energijos ir kitų išteklių, taigi vien dėl šių priežasčių mandarinų kalba ypač naudinga verslininkams, siekiantiems bendrauti su Kinijos pirkėjais ir investuotojais. Vienos svarbiausių iš įtakingų šia kalba šnekančių bendruomenių taip pat gyvena Indonezijoje, Tailande, Malaizijoje, Singapūre, Filipinuose ir Mongolijoje.
Anglų kalba. Ši kalba laikoma verslininkų lingua franca didžiojoje pasaulio dalyje: JAV, Australijoje, Europoje ir Indijoje. Pasak atliktų statistinių tyrimų, anglų kalba gimtoji yra net 365 mln. gyventojų, o daugiau nei 300 mln. – antroji užsienio kalba. Nors gebėjimas bendrauti angliškai neabejotinai praplečia verslo galimybes, šiandien tai traktuojama labiau kaip būtinybė, o ne pranašumas. Arabų kalba. Net 27 šalyse ši kalba – valstybinė. Ja šneka daugiau nei 300 mln. žmonių visame pasaulyje. Arabų pasaulio bendrasis BVP siekia 600 mlrd. USD per metus. Viduriniai Rytai – akivaizdūs pasaulio finansų ir investicijų lyderiai, siekiantys plėsti įtaką ir į kitas valstybes. Taigi, šios kalbos žinios gali sukurti naudingų verslo sandorių galimybių ne tik naftos, bet ir prekybos srityje.
Rusų kalba. Šia kalba pasaulyje šneka apie 300 mln. žmonių. Rusų – viena oficialiųjų Jungtinių Tautų ir slavų kalbų. Nors pastaruoju metu prekyba su Rusija sulėtėjo, joje vis dar yra daugybė įtakingų žmonių, siekiančių plėtoti verslą su Europos ir viso pasaulio valstybėmis. Lietuvos verslininkai turėtų nepraleisti progos pasinaudoti savo pranašumu šios šalies atžvilgiu – daugumai Rusijos verslininkų sunku bendrauti anglų ar kitomis kalbomis, o rusų kalba pasaulyje laikoma viena sudėtingiausių, taigi, į pagalbą dažnai pasitelkiami vertėjai.
Prancūzų kalba. Šia kalba šneka per 335 mln. žmonių daugiau nei 40-yje valstybių, įskaitant dvi Didžiojo aštuoneto valstybes. Prancūzų – ne tik viena oficialiųjų Europos Sąjungos, bet ir Šiaurės bei Pietų Afrikos kalbų. Atsižvelgiant į augančias investicijas Afrikos žemyne ir Lietuvos narystę ES, ši kalba taip pat turėtų būti viena svarbiausių kiekvienam perspektyviam mūsų šalies verslininkui. Pasaulyje gausu įmonių, kurios siekia plėtoti verslą buvusiose Prancūzijos kolonijose: Afrikos ir Viduržemio jūros valstybėse.
Plačiau > Publikuota: www.vz.lt