Parengė vertimų biuro „Ars libri“ redaktorė G. Savkaitė, publikuota www.15min.lt, 2014-12-10
Įpusėjus gruodžio mėnesiui viskas aplinkui pasipuošia šventine nuotaika. Visur jaučiamas tradicinis šurmulys – kaip artėjant šventėms kuo originaliau pasveikinti, nustebinti, parodyti savo klientams ir partneriams, kad jų nepamirštate, kad juos vertinate. Vis dėlto, nepasiklysti šiandieninėje beribių galimybių jūroje išties sunku: siųsti atviruką įprastu ar elektroniniu paštu, užrašyti tekstą ranka ar kompiuteriu, o gal pasirinkti elektroninį sveikinimą, kuris ne tik pigesnis, neteršia aplinkos, bet ir yra puikiai pritaikytas šiuolaikiniam technologijų pasaulio žmogui?
Kiekvienais metais visame pasaulyje parduodama daugiau nei 8 milijardai atvirukų, 45 proc. jų – kalėdiniai. Toks sveikinimo būdas puoselėjamas jau nuo 1840-ųjų metų, kai atsirado pirmi popieriniai atvirukai. Sveikinimus įmonės siunčia turėdamos skirtingų tikslų: vienoms svarbu reklama, kitoms – galimybė parodyti savo vertybes ar pasidžiaugti kartu per metus pasiektais rezultatais. Dažnai, metų gale įmonėms tenka susiveržti diržus, taigi sveikinimai gali atrodyti kaip laiko ir pinigų švaistymas.
Tačiau vertimų biuro „Ars libri kalbos redaktoriai pastebe, kad yra keletas tą paneigiančių priežasčių: 1. Per šventes parodytas dėmesys gerina santykius su esamais klientais. 2. Apie save primenate seniems klientams, parodote, kad jų nepamiršote. 3. Tai puiki galimybė pritraukti naujų klientų. Pasak etiketo ekspertės Giane Gottsman, kuriai priklauso viena žymiausių protokolo mokyklų Jungtinėse Amerikose Valstijose, kalėdiniai sveikinimai turėtų būti traktuojami kaip investicija, nes visi nori dirbti su žmonėmis, kurie juos gerbia, vertina, verčia pasijusti svarbiais tiek švenčių laikotarpiu, tiek ir ištisus metus. Taigi, renkant atvirukus ir sveikinimų bei linkėjimų tekstus, tam ne tik verta skirti pakankamai laiko, bet ir būtina laikytis verslo etiketo taisyklių.
Skonis ir kokybė. Svarbiausia – pasirinkti kokybišką atviruką, nes taip parodysite, kad savo klientus ir kolegas išties vertinate. Aplaidžiai parinktas atvirukas gali sudaryti nuomonę, kad vystyti verslą su tokiu klientu buvo nenaudinga, kad jis nevertas net menkutės jūsų investicijos ar pastangų. Nereikėtų rinktis atviruko, kuriame per daug ryškūs žiemos, religijos ar politikos motyvai – gerą įvaizdį visuomet susikurti padės atvirukai, pirkti iš labdaros organizacijų. Sveikinimo kortelės dizainas turėtų atspindėti ir jūsų verslo įvaizdį: galima panaudoti logotipą, būdingas spalvas ar pan. Vis dėlto, atvirukas neturėtų atrodyti kaip reklaminis bukletas.
Sveikinimo tekstas. Pasirinkite originalų, pakankamai oficialų, ne per ilgą tekstą. Svarbu, kad tekstas būtų parašytas aiškiai, gavėjui žinoma kalba ir, be jokios abejonės, be gramatinių klaidų. Turbūt nėra nieko banaliau nei metai iš metų kartojamos standartinės frazės: Linksmų Kalėdų ir laimingų Naujųjų Metų, Senieji metai išriedėjo, leiskit pasveikint su Naujais… arba žodžių, susijusių su komerciniais kalėdiniais atributais, tokių kaip Tegul Kalėdų senelis Jums atneša pilną maišą laimės… Kaip jau buvo minėta, reikėtų vengti ir tiesmukos reklamos: Linkime ir ateinančiais metais intensyviai naudotis mūsų paslaugomis! Nors Jus sieja būtent verslo santykiai, parodykite, kad gražiausią metų šventę Jums svarbu ne gausybė dovanų ir Kalėdų senelis, o šilti žodžiai, šviesios mintys, prasmingi darbai ir tikslai, pasiekti dirbant išvien.
Ranka rašytas tekstas. Net jei turite kompiuteriu atspausdintą sveikinimą, savo vardą ir parašą ir gavėjo adresą turėtumėte parašyti ranka. Atvirukui elegancijos neabejotinai suteiksite ranka užrašę ir trumpą tekstą gavėjui, pvz., Sėkmingų metų linki – …, Su gražiausia metų švente sveikina – …. Kuo daugiau teksto užrašyto ranka – tuo geriau, nes kompiuteriu ar netgi keliomis kalbomis atspausdinti masiniai atvirukai paverčia juos beasmeniais, tinkančiais bet kam. Viena svarbiausių sveikinimo dalių – ranka rašytas gavėjo adresas. Jei nuspręsite sutaupyti laiko, pastangų, ar net pinigų ir šio etapo išvengti, dėl parodytos nepagarbos rizikuosite prarasti klientą.
Elektroniniai sveikinimai. Nors daugelis įmonių atstovų vis dar mano, kad svarbu laikytis tradicijų ir siųsti Kalėdinius sveikinimus įprastu paštu, technologijos nepaliaujamai veržiasi į visas mūsų gyvenimo sritis. Jau nuo 1995 m. popierinių atvirukų pardavimai smuko net 4,7 milijardo. Šiandien žmonės medijos produktus supranta kaip pramogą, galimybę atsipalaiduoti, smagiai praleisti laiką ir sužinoti kažką naujo. Taigi, akivaizdu, kad tampa vis populiariau pasirinkti originalų elektroninį sveikinimą – sukurti paveikslėlį, animaciją ar netgi filmuką, kuris taip pat parodytų, jog rūpinatės aplinka – o tai, kaip žinia, mūsų dienomis ypač madinga! Kasmet išsiunčiama apie 500 mln. tokio pobūdžio sveikinimų ir šis skaičius tik auga. Nėra jokios abejonės, kad originalus ir tinkamai apgalvotas e. sveikinimas gali prisidėti prie Jūsų įmonės reklamos ir didinti jos populiarumą.
Taigi, vertimų biuro „Ars libri“ kalbos redaktoriai pataria, nesvarbu, kokį sveikinimo būdą pasirinktumėte, svarbu – kad į jį būtų įdėta pastangų ir nuoširdaus darbo. Kiekvieną dieną skubame, kalbame apie verslo reikalus ar pinigus. Bent kartą metuose sustokime, nustumkime visas problemas į šalį ir atraskime laiko pasidalinti savo vertybėmis ir gražiomis emocijomis su aplinkiniais.
Plačiau > Publikuota: www.15min.lt